Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee’nin Enochian Büyüsü.

Meleklerin Dili  : Enochian Magick/ Büyüsü, kökleri Elizabeth dönemi bilgini John Dee (1527 – 1608) ve ortağı Edward Kelley’nin (1555-1597) 16. yüzyıl yazılarına dayanan karmaşık bir okült uygulamalar ve ritüeller sistemidir. Dee ve Kelley, kendilerine “Enochian” adını verdikleri bir dil ve bir büyü sistemi veren meleklerden mesajlar aldıklarını iddia ettiler. Enochian dilinin melekler tarafından konuşulduğu söyleniyor ve Öteki Dünya varlıklarıyla iletişim kurmak için kullanılabilecek bir güç dili olduğuna inanılıyordu. Dee ve Kelley’e göre Enochian dili 21 harften oluşuyordu ve ustalaşması zor olan karmaşık gramer ve sözdizimine sahipti.

 

Meleklerin Dili  Dee ve Kelly’nin Ortaklığı

Meleklerin Dili  

Charlotte Fell Smith’e göre bu portre, Dee 67 yaşındayken yapılmıştı. Torunu Rowland Dee’ye ve daha sonra onu Oxford Üniversitesi’ne bırakan Elias Ashmole’a aitti.

Meleklerin Dili : John Dee, Elizabeth döneminin önde gelen bir matematikçisi, astronomu ve astrologuydu ve bilim, matematik ve doğaüstü olaylara olan geniş ilgi alanıyla tanınırdı. Kraliçe I. Elizabeth’in danışmanı olarak görev yaptı ve mahkemenin önde gelen bir üyesiydi. Dee’nin matematik ve denizcilik alanındaki çalışmaları, İngiliz sömürge genişlemesinin gelişmesinde etkili oldu ve aynı zamanda simya ve okült alanındaki çalışmalarıyla da tanınıyordu.

Dee, geçmiş, şimdiki zaman veya gelecek hakkında fikir edinmek için bir kristal küre veya ayna gibi başka bir yansıtıcı yüzey kullanma uygulaması olan tarama pratiği yaptı. Dee ayrıca, kristal küresinde gördüğü vizyonları yorumlamasına yardımcı olan Edward Kelley ve Francis Nicholls gibi kahinlerle de çalıştı.

Edward Kelley (1555-1597), meleklerle iletişim kurma yeteneğine sahip olduğunu iddia eden tartışmalı bir şahsiyetti. Dee ile ilk kez 1582’de tanıştı ve iki adam, Kelley’nin Dee’nin tarayıcısı olarak hareket etmesiyle kısa sürede bir ortaklık kurdu. Kelley’e göre, kendisine zengin bir bilgi ve içgörü sağlayan melekleri görüp onlarla iletişim kurabiliyordu. Dee ve Kelley birlikte Avrupa’yı dolaştı, gözetleme deneyleri yaptı ve çeşitli yöneticilerin himayesini aradı.

Meleklerin Dili

Edward Kelly

“Çapraz eşleştirme bölümü”, Dee’nin “kahin” Kelley ile olan ilişkisinin sonunu işaret ediyordu ve herhangi bir İncil temelinde haklı gösterilmesi zor. 1587’de Bohemya’da bir seans sırasında Kelley, melek Madimi’nin iki adamın eşleri dahil sahip oldukları her şeyi paylaşmalarında ısrar ettiğini iddia etti. Dee’nin günlüğüne göre, karısı Jane’e bu “Çapraz eşleştirme düzenlemesi” söylendiğinde, çeyrek saat boyunca ağlayarak ve titreyerek yere düştü. Ancak hem Jane hem de Kelley’nin karısı Joanna isteksizce teslim oldu. Dokuz ay sonra Jane, Kelley’nin babası olabilecek ve adı “tanrının armağanı” anlamına gelen Theodore Dee’yi doğurdu, yoksa bu “Madimi’nin armağanı” mı olmalı?

Kelley’nin güvenilirliği, bir vizyon numarası yaparken yakalandığında sorgulandı. Sonunda Dee’nin gözünden düştü ve dolandırıcılıktan hapsedildiği İngiltere’ye döndü. 1597’de hapishanede öldü.

 

Meleklerin Dili  : Enochian Büyüsü Ritüelleri

Meleklerin Dili

Dee’nin anlamını Monas Hiyeroglyphica’da açıkladığı kabartması

Meleklerin Dili : Enochian  Büyüsü  temel özelliklerinden biri, sihirbazın dizginlemek istediği güçleri temsil ettiğine inanılan, işaretler olarak bilinen karmaşık diyagramların ve sembollerin kullanılmasıdır. Bu işaretler genellikle tılsımlar veya ritüellerde kullanılan diğer nesneler üzerine yazılır. Enochian  Büyüsü, Öteki Dünya aleminden belirli varlıkları çağırmak veya çağırmak için tasarlanmış ayrıntılı ritüellerden de yararlanır. Bu ritüeller genellikle tütsü, mum ve diğer malzemelerin yanı sıra belirli ilahilerin veya ‘Çağrıların’ okunmasını içerir.

Enochian Büyüsü, Aethyrs kavramıyla da yakından ilişkilidir. Aethyrs’in, her birinin kendine özgü özellikleri ve sakinleri olan, fiziksel alemin ötesindeki varoluş planları olduğu söylenir. Sihirbaz, evrenin doğası ve onu yöneten güçler hakkında bilgi veya içgörü kazanmak için bu Aethyrs’e seyahat edebilir. Enochian Büyüsü yıllar boyunca pek çok tartışma   konusu olmuştur.

Meleklerin Dili  : Dee’nin Kütüphanesi ve Gereçleri

 

Meleklerin Dili :John Dee, büyük bir kişisel kütüphanesi olan bir antikacıydı ve Mısır ile ilgili erken dönem sembolik metinlere aşina olabilirdi; özellikle Horapollo’nun Hiyeroglyphica’sı (ilk kez 1505’te yayınlandı). Hiyeratik Mısır glifleri, Dee’nin “Melek dili” için ilham kaynağı olabilir mi? Dee sadece bir değil iki matematik profesörlüğünü geri çevirdi. John Dee’nin Enochian ‘spiritist’ kütüphanesi ve gereçleri şunları içeriyordu:

Sigillum Dei Aemeth veya The Seal of Truth (Gerçeğin Mührü), saf ve renksiz balmumu beş köşeli yıldız, dokuz inç çapında, karmaşık bir büyülü tasarım gösteriyor. Elemental Tabletlerin gücünü kanalize etmek için bu Mühürden dört işaret ve dört isim türetilebilir. İşaretler, Briah ve Yetsirah’ın daha yüksek dünyalarına bağlanır.

Meleklerin Dili

John Dee’nin 21 sembolle 6 Mayıs 1583 tarihli el yazması günlüğü. İngiliz Kütüphanesi

Sigillum Dei Aemeth, Kelly kristal bakışını gerçekleştirdiğinde Kutsal Shew-taşının (bir gözetleme aynası veya kristal küre) altına yerleştirildi. Bir tören için merkezi bir odak noktası olmaktan ziyade, majikal operasyonlar sırasında dengeleyici ve geliştirici bir etki olarak çalışır.

Tabula Sancta, iki arşın yüksekliğinde ve iki arşın kare şeklinde, yedi tılsım içeren ve ortasında ve çevresinde Enoch yazıları olan ahşap bir masaydı. Mühür ve Tablo ilk iki Enochian “belgesidir” (Mart 1582’de yaratılmıştır) ve melek Uriel, Dee’ye Mührün kullanım sırasında Kutsal Masa’ya yerleştirilmesi talimatını verdi.

Liber Scientia Auxilii Et Victoria Terrestris, ‘Bilim, Yardım ve Zafer Kitabı’, Otuz Aethyrs’de hüküm süren 91 Melek Prensin adının çıkarılmasının anahtarıdır. Kitap ayrıca bu Prenslerin amblemlerinin nasıl çizilebileceğini de gösteriyor. Kitapta anlatılan güçler, Atziluth (Ateş) dünyasıyla ilgilidir.

De Heptarchia Mystica, yedi Ptolemaik gezegenin 49 Işık Meleği (Bonorum’un) ve Küçük Ruhlar için adları, işaretleri ve dua yöntemlerini içerir. Heptarchia, Assiah’ın Gökleri ile ilgilidir ve Sigillum kadar yüksek bir manevi seviyeye ulaşmaz.

 

mail?url=https%3A%2F%2Fsubstackcdn.com%2Fimage%2Ffetch%2Fw 1360%2Cc limit%2Cf auto%2Cq auto%3Agood%2Cfl progressive%3Asteep%2Fhttps%253A%252F%252Fsubstack post media.s3.amazonaws.com%252Fpublic%252Fimages%252Ff36fc010 f245 4ddb ad89 8cbdaa7836f8 680x699.jpeg&t=1685962282&ymreqid=6a020b46 b285 cd15 1c1f b3000001c200&sig=oP5T2t2 - Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee'nin Enochian Büyüsü.

Kozmosun Ortaçağ kavramı. En içteki küreler karasal kürelerdir, dıştaki ise eterden yapılmıştır ve gök cisimlerini içerir.

Meleklerin Dili Nalvage Tableti

Meleklerin Dili

Sigillum Dei Aemeth “Gerçeğin Mührü”, British Museum

Meleklerin Dili :Melek varlık Nalvage tarafından Dee ve Kelly’ye ifşa edilen Yuvarlak Nalvage Tableti, melek hiyerarşilerini uygun işlevleri altında ilişkilendirmek için bir araç gibi görünüyor. Nalvage Tableti sekiz satır ve sekiz sütun harf içerir.

John Dee’nin Liber Enoch’u (Liber Logeath veya Logaeth), Hava, Ateş, Su ve Topraktan oluşan Dört Element Tabletini (Gözetleme kuleleri) kavrar. Bu Levhaların kareleri büyük veya küçük olmak üzere bir veya daha fazla harf içerebilir. Enochian Tabletleri, gözetleme kulelerinin Kara Haçı olan büyük bir merkezi kare haç ile birbirine bağlanır. Bundan gelen harfler, Ruh’un bağlayıcı ve yüce “elementini” temsil eden (Ruh uygun bir şekilde bir unsur olarak kabul edilebilirse) Birlik Levhini oluşturmak için birleştirilir. Bu Levhalardan çok sayıda önemli işaret ve isim çıkarılabilir. (Enochian Satranç Tahtaları, On Altı Sephirotik Haçın Meleklerinin Adlarının altında bulunan (ve bunlara bölünen) Alt Çeyreklerin Küçük Hizmetkar Karelerinden oluşur).

mail?url=https%3A%2F%2Fsubstackcdn.com%2Fimage%2Ffetch%2Fw 2124%2Cc limit%2Cf auto%2Cq auto%3Agood%2Cfl progressive%3Asteep%2Fhttps%253A%252F%252Fsubstack post media.s3.amazonaws.com%252Fpublic%252Fimages%252F58dcbb86 6094 4a38 ad42 f55c5b20b88e 1062x569 - Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee'nin Enochian Büyüsü.

John Dee’nin Enochian (solda) ve İngilizce (sağda) Heptarchic Lamen’i

Claves Angelicae (48 Enoch Çağrısı), Liber Enoch ile birlikte, Zelator Adeptus Minor belgeleri arasında Altın Şafak tarafından kronikleştirilir. Bunlar arasında Güçler Birliği Kitabı ve “T” Ritüeli veya 48 Melek Anahtarı veya Çağrısı Kitabı yer alır. İlk 18 Anahtar gerçekte 19’dur, çünkü numarası olmayan (Tarot’taki Aptalın 0’ına benzer) yalnızca göksel bir şekle sahip bir önceki Anahtar vardır. Birinci işitilebilir Anahtar, Birlik Levhini bir bütün olarak, yani Tanrı Başını ima eder. Vahdet Levhine ait beş Çağrı daha vardır. EHNB harflerinin Meleğinin yakarışı olarak kullanılan İkinci Anahtar, Birlik Levhinde Ruhun yönetimini özel olarak temsil eder.

 

Bundan sonraki dört Çağrı, Birlik Levhindeki Dört Dünya Elementinin Melekleri ile ilgilidir ve ayrıca Dört Element Levhinin her birini bir bütün olarak temsil eder. Bu nedenle, Üçüncü Anahtar, EXARP Birleşme Tabletinin harflerinin Meleklerinin çağrılması için ve bu Tabletin Küçük Meleği olan Havanın Havası – Elementin kendisi için kullanılır. Dördüncü Anahtar HCOMA’yı çağırır – Su, Beşinci satır NANTA bir bütün olarak Dünya Tabletini ifade eder. Altıncı Anahtar, BITOM hattının harfleri ve Ateş Tableti, Ateşin Ateşi ile bağlantılıdır.

Kalan Oniki Çağrı, Elementlerin Dört Tableti arasında mantıklı bir şekilde dağıtılır. Bu nedenle Yedinci Anahtar Hava Suyu içindir, Sekizinci Anahtar Hava Toprak içindir ve Dokuzuncu Anahtar Hava Ateşi içindir, OAVRRZ hattı Onsekizinci Anahtar, Ateş Toprak, UVOLBXDO’ya kadardır. Bu 18 (19) Anahtarla birlikte, özünde tek Otuz Aethyrin Çağrısına ait olmasına rağmen, her birine ait İSİM ile çeşitlenen Aires’in Çağrıları veya Otuz Aethyrs vardır. Otuz Aethyrs, fiziksel dünyanın ötesinde yer alır ve Hayat Ağacındaki Sephiroth ve Tarot Yolları ile karşılaştırılabilir.

mail?url=https%3A%2F%2Fsubstackcdn.com%2Fimage%2Ffetch%2Fw 1398%2Cc limit%2Cf auto%2Cq auto%3Agood%2Cfl progressive%3Asteep%2Fhttps%253A%252F%252Fsubstack post media.s3.amazonaws.com%252Fpublic%252Fimages%252F1ce098aa 3e3a 4982 8a1d 72f158e69a3b 699x699 - Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee'nin Enochian Büyüsü.

Dee’nin büyülerinde kullandığı nesneler şimdi British Museum’da

Antik Galler kökenli olan John Dee, erken İngiliz mitolojisine, özellikle Glastonbury Burcu’na büyük ilgi gösterdi. Kelt ve eski İngiliz materyalinin Enochian sisteminin ve dolayısıyla büyülü çocuğu Enochian Chess’in gelişimini ne ölçüde etkilediğini sormak yerinde olacaktır. Adını taşıyan Kral Arthur’dan sonra bir oğluna “Arthur” adını verdi.

mail?url=https%3A%2F%2Fsubstackcdn.com%2Fimage%2Ffetch%2Fw 532%2Cc limit%2Cf auto%2Cq auto%3Agood%2Cfl progressive%3Asteep%2Fhttps%253A%252F%252Fsubstack post media.s3.amazonaws.com%252Fpublic%252Fimages%252F29101928 561e 4334 9d00 df3371fe6c32 532x699 - Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee'nin Enochian Büyüsü.

Antwerp’te Willem Silvius tarafından basılan John Dee’nin ‘Monas Hiyeroglyphica’ ön parçası, (1564)

 

Meleklerin Dili  : John Dee’nin Gözden Düşüşü

 

Meleklerin Dili

Dört baş melek, Warminster’daki St John’s Kilisesi’ndeki mozaikler

John Dee birkaç kez infazın yakınından geçti. 1555’te Dee tutuklandı ve Prenses Elizabeth’in yıldız falını yaptığı için “hesaplama” suçuyla itham edildi ve Kraliçe Mary yıldız falına vatana ihanetle suçlanan Yıldız Odası ile karşı karşıya geldi. Dee suçlamaları savuşturmayı başardı ve daha sonra Elizabeth’le yakınlaştı, hatta taç giyme töreni için en hayırlı tarihi kehanet etti. Cecil, Walsingham ve Elizabeth adına casusluk yapmasına yardım ettiğine dair güçlü kanıtlar var ve kesinlikle Britanya İmparatorluğu’nun sonraki yükselişinin planlanmasına yardım etti. Dee’nin el yazması Brytannicae reipublicae özeti (1570) Elizabeth Dönemi’ni inceledi ve ticaret ve ulusal çıkarlarla ilgilendi. Perfect Arte of Navigation ile ilgili 1576 tarihli Genel ve Nadir Anıtlar adlı kitabı, İngiliz kolonilerinin kurulmasını savundu. 1580’de yayınlanan Title Royal’de Dee, Madog ab Owain Gwynedd’in Amerika’yı keşfettiğini ve İngiltere’nin Yeni Dünya iddiasını İspanya ve Kolomb’a tercih ettiğini iddia etti.

John Dee, 1603’te İskoçya Kralı VI. James/İngiltere Kralı I. James tahta çıktığında gözünden düştü. “Divels Invocator” veya “lanet Ruhlar”. John Dee’den James I’e (1604’te basılmıştır) bir mektuba rağmen, James I’den kendisinin bir hokkabaz olduğu suçlamasını geri çekmesini rica ediyor, aksini gösteren kanıtlar var. Dee kendisini büyücülük suçlamalarına karşı savunsa da, Kral, Dee’nin ricasını görmezden geldi ve o, Mart 1609’da yoksulluk içinde öldüğü için Mahkemede bir daha asla kabul görmedi.

mail?url=https%3A%2F%2Fsubstackcdn.com%2Fimage%2Ffetch%2Fw 1468%2Cc limit%2Cf auto%2Cq auto%3Agood%2Cfl progressive%3Asteep%2Fhttps%253A%252F%252Fsubstack post media.s3.amazonaws.com%252Fpublic%252Fimages%252F847ff3e6 4f74 4ab9 9456 6f79306aa0ee 734x699 - Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee'nin Enochian Büyüsü.

Kral James’in önünde diz çöken cadılar; Daemonoloji (1597)

 

Francis Nicholls (yaklaşık 1550-1616), Dee’nin uzun vadeli araştırmacılarından biriydi. Kelley’den farklı olarak, Nicholls meleklerle doğrudan iletişim kurduğunu iddia etmedi, bunun yerine bir aracı olarak hareket ederek Dee’nin kristal küresinde gördüğü vizyonları yorumlamasına yardımcı oldu. Nicholls yetenekli bir dilbilimciydi ve Dee’nin tarama seanslarından aldığı mesajları çevirebiliyordu. Aynı zamanda bir doktor ve bilim adamıydı ve Dee’nin hayatının sonuna kadar Dee ile çalışmaya devam etti. John Dee’nin hayatı bilim, matematik ve okültün büyüleyici bir karışımıydı. John Dee’nin senaryo çalışması ve Edward Kelley ve Francis Nicholls ile ortaklıkları ve paradoksal bir şekilde Meric Casaubon’un eleştirel bir biyografisi, Dee’nin bugüne kadar akademisyenler ve tarihçiler için ilgi çekici bir figür olarak kalmasını sağladı.

 

 

 

Eleştiriler ve Dee ile Alakalı Edebi Bağlantılar

Meleklerin Dili

Adriaen van der Werff’ten sonra Pieter Stevens van Gunst tarafından Meric Casaubon’un Çizgi Gravürü, 1709’da yayınlandı

Fransız-İngiliz akademisyen ve tercüman Meric Casaubon, ilk olarak 1659’da Dr. John Dee (Kraliçe Elizabeth’te Büyük Şöhrete Sahip Bir Matematikçi ve Hükümdarlıkları Kral James) ile bazı ruhlar arasında Yıllarca Geçen Şeylerin Gerçek ve Sadık İlişkisi’ni yayınladı. Tanıtımı, Dee’yi oldukça eleştiriyor. Casaubon, ruhların gerçekliğine gerçekten inanıyordu ve girişinde, meleklerle iletişim kurduğuna inanmasına rağmen Dee’nin kötü ruhların oyunu olduğunu savundu. Belki de Dee iblislere, meleklere ve İncil’e tam anlamıyla inanmıyordu. Dee, ara sıra yaptığı dindar basmakalıp sözlere rağmen Hıristiyanlığı tamamen yutmadı. Din savaşlarının ve Protestan-Katolik çılgınlığının olduğu bu kaotik zamanlarda, mevcut ortodoksiden başka bir görüşü dile getirmenin tehlikeli olduğunu hesaba katmak gerekir.

 

Birçoğu, William Shakespeare’in The Tempest (1611) adlı eserindeki “Prospero”nun John Dee’den modellendiğine inanıyor. İkisi de büyücüydü, ikisinin de büyük kitaplıkları vardı ve ikisi de zor zamanlar geçirdi. Dee, Shakespeare Prospero hakkında yazdığında zaten ünlüydü, ancak doğrudan bir kanıt yok. Ian Fleming, 007 için ilham kaynağı hakkında hiçbir zaman yorum yapmadı, ancak bu atamanın, burnunun üzerinde duran gözlüklerin şekli nedeniyle Elizabeth’in Dee için evcil hayvan adı olduğuna dair söylentilerin dolaşmasına izin verdi. Bazıları, Dee’nin Enochiana’sının derin bir ruhsal dönüşüm sağlayabilecek güçlü bir sihir sistemi olduğuna inanırken, diğerleri onu Dee ve Kelley’nin verimli hayal güçlerinin hayali bir yaratımı veya Dee’nin casusluk ve gizli mesajlar iletmek için kullandığı bir aldatmaca olarak görüyor. Etrafındaki tartışmalara rağmen Enochian Büyüsü, küçük ama kendini adamış bir okültist ve sihirbaz grubu tarafından uygulanmaya devam ediyor.

 

Enochian Satrancı

mail?url=https%3A%2F%2Fsubstackcdn.com%2Fimage%2Ffetch%2Fw 1232%2Cc limit%2Cf auto%2Cq auto%3Agood%2Cfl progressive%3Asteep%2Fhttps%253A%252F%252Fsubstack post media.s3.amazonaws.com%252Fpublic%252Fimages%252Fc478235e 9221 4dc4 96e2 48aff8ef042a 616x699 - Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee'nin Enochian Büyüsü.

William Wynn Westcott, Gül Haçlıların tören giysisiyle tasvir edilmiş (1897)

Altın Şafak Hermetik Cemiyeti (Latince: Ordo Hermeticus Aurorae Aureae), daha yaygın olarak Altın Şafak (Aurora Aurea), 19. yüzyılın sonları ve 20. yüzyılın başlarında gizli Hermetizm ve metafizik çalışmalarına ve uygulamalarına adanmış gizli bir topluluktu. Üç kurucusu, William Robert Woodman, William Wynn Westcott ve Samuel Liddell Mathers, hepsi Masonlardı.

1888’de Wynn Westcott, Dee’nin diyagramları ile satranç tahtası arasında olası bir paralellik gördü ve böylece, ilk üyelerinden biri olan İrlandalı Milliyetçi şair WB Yeats tarafından yaygın olarak kullanılan bir Kelt varyasyonu da dahil olmak üzere çeşitli yinelemelere sahip Enochian Chess’i / Satrancı doğdu. Westcott, Viktorya dönemi İngiltere’sinde bilinen Mısır tanrılarını karışıma dahil etti; bu, orijinal iletişimde belirgin olmayan ama işe yaramış gibi görünen bir şeydi. Aleister Crowley ve WB Yeats gibi modern çağ uygulayıcıları da Enochian külliyatına katkıda bulundular. Enochian Büyüsü’nün amacı, evrenin gizli güçlerini dizginlemek ve bunları kişisel kazanç veya ruhsal aydınlanmaya ulaşmak için kullanmaktır.

Pusulanın dört ana yönüne (Kuzey, Güney, Doğu ve Batı) Altın Şafak tarafından Enochian Gözetleme Kuleleri denir. Her Gözcü Kulesi, bir Enochian Satranç Tahtası olarak temsil edilebilir ve belirli güçler ve yeteneklerle karşılık gelir ve sihirbaz, bu güçleri kullanmaya çalışırken genellikle uygun Gözcü Kulesi’ni kullanır.

SRIA’nın (Anglia’da Societas Rosicruciana) – 1988 Altın Şafak’ın hemen öncülü – erken Enochian Satranç tahtaları için prototip renk şemasının ‘Dört Kale Vizyonu’na dayanmış olabileceği ve bir kombinasyon kullanmış olabileceği kaydedildi. siyah, yeşil, kırmızı ve beyaz.

Meleklerin Dili

Dört Kalenin Vizyonu ile John Dee’nin altın tılsımı. İngiliz müzesi.

20 Haziran 1584’te Edward Kelley, “Dört Kale Gözetleme Kulesi” olarak adlandırılan bir görüntü bildirdi. Bu tasarımın kazındığı ünlü altın tılsım (muhtemelen Dee tarafından yapılmış olsa da) şu anda British Museum’da bulunuyor. Michael Howard (1922’de İngiliz tarihçi), Dee ve Kelly’nin “Dört Kalenin Vizyonu” veya “evrenin veya Enochian kozmosunun zemin planının vizyonu” ile “Dörtlü Kaleler” Kelt mitleri arasındaki benzerliklere dikkat çekiyor. Samanyolu takımyıldızına atıfta bulunarak adı “Gümüş Çark” anlamına gelen tanrıça Arianrhod tarafından korunan rüzgarlar.

 

“Doğuda ve Batıda, Kuzeyde ve Güneyde, üç kez Trompet çalınan dört görkemli ve savaşçı Kale vardır. Her Kaleden, Majestelerinin işareti olan bir Kumaş atılır. Doğuda, yeni vurulmuş kan gibi kırmızıdır. Güneyde zambak beyazı Batıda yeşil, pek çok ejderhanın derisi gibi sarımsaklı ağızlı Kuzeyde saç renginde, yaban mersini suyu gibi siyah Dört trompetçi Şatolardan piramit şeklinde trompetlerle çıkıyor. altı koni, çelenk içinde. Sancaklarında Tanrı’nın isimleri olan üç Teğmen onları takip eder. Kıdemliler, Krallar, Prensler tren taşıyıcıları olarak, Melekler haç gibi dört falanks halinde, hepsi sırayla, merkezi Avluya yürür ve menzil sancaklar hakkında kendileri.” (Vision of the Four Castles, Ave tarafından 1584’te, John Dee’de (1527-1608), Charlotte Fell tarafından rapor edilmiştir- 1909.)

 

Bu şema, Dee’nin Tabula bonorum angelorum çağrılarında yer almaktadır:

 

ORO IBAH AOZPI – ORIENS (Latince  “Doğu” )

 

MOR DIAL HCTGA – MERIDIE (Latince öğlen; mantıksal olarak “Güney?”)

 

OIP TEAA PODCE- OCCIDENS (Latince  “Batı”  )

 

MPH ARSL GAIOL – SEPTENTRIO (Kuzey Kutbu yakınlarındaki yedi yıldız için Latince; “Kuzey.”)

 

Dört Kale Altın Tılsımı’nın Oriens-Meridie-Occidens-Sepentrio düzenine uyuyor gibi görünüyor.

Meleklerin Dili

Enochian satranç takımı

Dee’nin diyagramının neden 19. yüzyıl Ordo Rosae Rubeae et Aureae Crucis / Altın Şafak Hermetik Düzeni sistemiyle bir ilgisi olsun ki? Veya gerçekten de Tören Büyüsünün herhangi bir yönüyle mi? Aynı şekilde bir bilgi tablosu, belki de yönlü bir oyun planı veya oturma düzeni olabilir. Ya da aşağıda avlusu olan bir siperin etrafındaki pankartlar ya da sarmal bir merdivenin kaldırım taşları? Bir Ave’nin dairesel mazgallı kulelerinin bir kesiti olabilir, bu da dört devasa Kaleden birine özgü alt elemental bölümlerin göstergesi olabilir. “Afişler”, sarmal merdivenlerden veya bayrak direklerindeki pankartlardan ziyade bir taretin Kalelerini temsil eder. Diğer yorumcuların farklı teorileri var, ancak biri sembolik olarak dört Altın Şafak bağlama tableti Enochian Satranç Tahtası kullanarak deneyler yapabilir, hatta WB Yeats’in daha sonra ek 16 alt elemental Enochian Satranç Tahtası kullanabilir.

 

Enochian Chess/ Satrancı bu nedenle, her element için bir tane olmak üzere dört tahtaya sahiptir, ancak yalnızca bir tarot destesi vardır. Farklı dünyalar için dört farklı parça seti vardır. Sigillum Dei Aemeth “Gerçeğin Mührü” Enoch Satrancı kehaneti için kullanılan masanın veya tahtanın altına yerleştirilirse, Portal içinde üzerinde çalışılan oyun nesnelerini korumaya ve yoğunlaştırmaya yardımcı olan yerel bir boşluk oluşturmalıdır. Bu şekilde Enochian Chess ile birlikte kullanıldığında, bu Seal’e eşlik edecek ayrı bir Açılış Ritüeline gerek yoktur.

Yeats ve Moina McGregor, bir takım taşları hareket ettirmek için bir ruh veya otomatizm kullanan, Enochian satrancının keskin oyuncularıydı. Zarların gelişigüzelliği, Tanrıçaların ve Tanrıların rolünü temsil eder ve hayattaki kaderi veya kontrol edilemeyen olayları sembolize eder. Pasif astrolojinin (kişinin nerede ve ne zaman doğduğu konusunda söz hakkı yoktur) ve Tarot’un (desteyi istiflemek için hile yapmaya veya sevmediği kartları takas etmeye açık) aksine, Enochian Chess’teki oyuncular taşlarının nasıl hareket edeceğini belirleyebilirler, ancak zarlarla sınırlandırılırlar hangi tür parçanın seçilmesi. Kazanmak veya kaybetmek, oyunun başında sorulan sorunun Evet veya Hayır cevabını belirler. Katalitik Ptah parçası aktif bir rol oynamaz, ancak soruya en yakın anahtar kareyi işaretler. Bu kareye Osiris’leri (Kral) ile kontrol edilmeden ulaşan ilk hamleyi yapan (sorgulanan) oyunu kazanır.

Oyundaki macera ve olaylar, dünyada işleyen güçler olarak yorumlanabilir. Enochian Chess, insanların pasif piyonlar yerine geleceği belirlemede aktif katılımcılar olduğu ilkesini destekler. Yine de biraz çaba gerektirir ve bazen oyun sırasında talih ileri geri değiştiği için duygusal bir tahterevallidir.

 

Kaynak:  Steve Nichols:  Steve Nichols bir psikoterapist, müzisyen, Nöral Hesaplama CCCN Stirling’de yüksek lisans derecesine sahip ve şu anda Posthuman Üniversitesi Rektör Yardımcısı olarak görev yapıyor. Üçlemenin yazarıdır: Altın Şafak Gül Haç Satrancı; Khemetic Enochian Satranç ve W.B. Yeats’in Kelt Enochian Satrancı.

Meleklerin Dili ve benzeri yazılar için KATEGORİLER Bölümüne bakınız

 

Mitoloji, Tarih , Gerilim ve Polisiye Sevenler:

mona 768x695 1 300x272 - Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee'nin Enochian Büyüsü.

Korkunç cinayetlerin, olay yerinde çivi yazıları ve tekinsiz nesnelerin arasında çaresiz bir kadın polis yepyeni bir kavramla tanışacak: Babil Büyüleri.

 

Polisiye, gerilim, mitoloji seviyorsanız. Melekler, büyüler, kadim tarikatlar ve benzeri konular ilginizi çekiyorsa, başı sonu belli hikayelerden sıkıldıysanız. Kafası çok değişik bir roman sizleri bekliyor;  Büyü -Zaman konusuna çok farklı yaklaşılan, Zaman  ve büyüyü derinlemesine bir kurgu roman çerçevesinde anlatan kitabımın linki : https://angelsdia.com/surpriz-sonlu-kitaplar-melek-gunlukleri-1-babil-buyusu/

 

YOUTUBE LOGO 300x158 - Meleklerin Dili mi, Şifreli Casus Konuşması mı? John Dee'nin Enochian Büyüsü.

Youtube kanalımda ilginizi çekebilecek videolar bulabilirsiniz. Aşağıdaki  linke tıklayarak kanalımdaki içeriklere ulaşabilirsiniz.

https://www.youtube.com/channel/UCY2ps_mnNqfVtZ83jyGnXSQ

 

Leave a Reply

bettilt güncel giriş