Aden bahçesi nerede ?
Aden bahçesi nerede :Aden bahçesi Kutsal metinlerde Adem ve Havva’nın kovulmadan önce yaşadığı cennet olarak bilinir. Bu yerin dünya üzerinde bir yer olduğu tartışılmaktadır. Tevrat’ta geçen adıyla ‘’Aden’’, İslamiyet’te ‘’Adn’’ olarak geçer ve dünyada iyi işler yapan kulların burası ile ödüllendirileceği bir cennet olarak tasvir edilir.
Aden bahçesi nerede ? Sümer efsanelerindeki Dilmun.
Aden bahçesi nerede
Aden bahçesi yeri: Dicle ve Fırat Nehirleri ve * Sümer efsanelerinde adı geçen *Dilmun’un mistik, ütopik toprağı. Sümer efsanesine dayanarak, çoğu bilim insanı Cennet’i Basra Körfezi’nin kuzey ucunda veya yakınında bir yer olarak tanımlar.
Bunun yanı sıra; Dicle ve Fırat Aden bahçesi içinde akan dört nehirden ikisi olarak bilinir.
* Dilmun, Bahreyn adası ile özdeşleştirilir. “Doğudaki” yönü, Mezopotamya’nın genel alanını işaret eder ve oldukça tipik ilkel anlatılardır. Bu, artı
Pishon ve Gihon Aden ırmağının Tevrat’ta geçen kolları.
Pishon ve Gihon’un ( bu nehirlerin akış yönü (nehrin konumu)belirsiz olması), bazılarının Ermenistan bölgesine, Dicle ve Fırat kaynaklarına yakın bir yere bakmasına neden oldu. Bununla birlikte, insanların çok az iş yaptığı ya da hiç çalışmadığı ve yaşamın ekilmeden fışkırdığı iyi sulanmış bir bahçenin özellikleri, Körfez’in dibindeki bataklık alanlara uyuyor ve hatta şu anda bölgenin sularının kapladığı bir alan bile olabilir.
Aden bahçesi neye atıfta bulunuyor olabilir?
Aden bahçesi nerede
Aden bahçesi nerede :
” Aden kelimesi, bereketli bir parkı düşündüren, iyi sulanmış bir yeri ifade eder. “Bahçe” olarak tercüme edilen kelime, tipik olarak sebze tarlalarına değil, ağaç içeren bahçelere veya parklara atıfta bulunur.
ANTİK YAKIN DOĞU MİTOLOJİSİ VE Kutsal Metinler.
Aden bahçesi nerede ?
Antik dünyadaki mitoloji, modern dünyamızdaki bilim gibiydi – dünyanın nasıl ortaya çıktığı ve nasıl işlediğine dair bir açıklama girişimiydi. Mitolojik yaklaşım, işlevi amacın bir sonucu olarak tanımlamaya çalıştı. Tanrıların amaçları vardı ve onların faaliyetleri, insanların sonuç olarak deneyimlediklerinin nedenleriydi. Buna karşılık, modern bilimsel yaklaşımımız, işlevi yapının bir sonucu olarak tanımlar ve bir olgunun yapısına, bileşik parçalarına bağlı olan doğa yasalarına dayanarak neden ve sonucu anlamaya çalışır. Bilimsel dünya görüşümüz yapıyla yakından ilgilendiğinden, genellikle yapı hakkında bilgi aramak için kutsal metinlere başvururuz.
Aden bahçesi nerede ? Mitoloji ile Kutsal metin pasajları ve kavramları arasında birçok paralellik.
Eski Yakın Doğu mitolojisi ile Eski Ahit pasajları ve kavramları arasında birçok paralellik tespit edilebilir. Bu, Eski Ahit’in basitçe antik mitolojinin başka bir örneği olarak veya bu literatüre bağlı olarak kabul edilmesi gerektiği anlamına gelmez.
Aden bahçesi nerede ? Mitoloji, kültüre açılan bir pencere.
Mitoloji, kültüre açılan bir penceredir. Onu oluşturan kültürün dünya görüşünü ve değerlerini yansıtır. Eski Ahit’te bulduğumuz yazıların çoğu, eski İsrail kültürü için mitolojinin diğer kültürler için yaptığı aynı işlevi yerine getiriyordu – dünya görüşlerini ve değerlerini korumak ve aktarmak için edebi bir mekanizma sağlamışlardır.
Büyük bir kültür kompleksinin parçası.
İsrail, eski Yakın Doğu’da var olan daha büyük bir kültür kompleksinin parçasıydı. Her bir kültürün kendine özgü özellikleri olmasına rağmen, bu kültür kompleksinin komşularıyla paylaştığı birçok yönü vardır. Kültürü ve edebiyatı anlamaya çalıştığımızda İsrail’de mitolojiden, bilgelik yazılarından, yasal belgelerden ve kraliyet yazıtlarından daha geniş kültürel arenada yardım bulmayı haklı olarak bekliyoruz.
Aden bahçesi nerede ? Yakın Doğu’nun ortak kültürel mirası.
İnanç topluluğunun, Yakın Doğu’nun ortak kültürel mirası hakkında bizi bilgilendirmek adına bu tür yöntemlerin kullanılmasından korkmasına gerek yok. Ne metnin teolojik mesajı ne de Tanrı’nın durumu bu karşılaştırmalı çalışmaları, sözleri tehlikeye atılıyor. Aslında, vahiy etkili iletişimi içerdiğinden, Tanrı’nın mümkün olduğunda bilinen ve tanıdık unsurları kullanmasını beklerdik zaten: halkıyla iletişim.
Benzerliklerin yanı sıra farklılıkların belirlenmesi önemli sağlayabilir
metnin düzgün anlaşılması için arka plan. Bu yazıların sadece bilgi verme görevi var ve her bir bireysel benzerliğin veya farklılığın nasıl olabileceği konusunda ayrıntılı tartışmaya girmeleri beklenemez.
Bu tür tartışmalardan bazıları Eski İsrail Edebiyatı John Walton’da bulunabilir.
Kaynak ve Kültürel Bağlam (Grand Rapids: Zondervan, 1987)
Benzer yazılar için aşağıdaki linke giriniz:
Benzer ya da farklı içerikler için sayfamızın sağ üst sütununda KATEGORİLER bölümüne bakınız.
Habil ve kabil / Kabil’e konan işaret nedir? Aşağıdaki linkte sizi bekliyor:)))
https://angelsdia.com/habil-ve-kabil-kabile-konan-isaret-nedir/
Mitoloji, tarih , gerilim ve polisiye sevenler:
Polisiye, gerilim, mitoloji seviyorsanız. Melekler, büyüler, kadim tarikatlar ve benzeri konular ilginizi çekiyorsa, başı sonu belli hikayelerden sıkıldıysanız. Kafası çok değişik bir roman sizleri bekliyor; Büyü -Zaman konusuna çok farklı yaklaşılan, Zaman ve büyüyü derinlemesine bir kurgu roman çerçevesinde anlatan kitabımın linki : https://angelsdia.com/surpriz-sonlu-kitaplar-melek-gunlukleri-1-babil-buyusu/
Youtube kanalımın ana sayfasından birçok video bulabilirsiniz. Ana sayfa bağlantısı aşağıda, tıklamanız yeterli
https://www.youtube.com/channel/UCY2ps_mnNqfVtZ83jyGnXSQ/videos
Youtube kanalındaki videolarımdan sadece biri.